• Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
המגשר ברשתות החברתיות
יניב שוורצמן
  • ראשי
  • אודותנו
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • דף נחיתה
  • ראשי
  • אודותנו
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • דף נחיתה
מבזקי חדשות:
  • חינוך, אלימות, וסוד הגישור הנעלם
  • "אמא, משעמם לי"
  • תכנית חינוך להידברות לבתי הספר – הורים
  • תוכן עניינים- תכנית חינוך להידברות לבתי הספר העל יסודיים
  • תכנית חינוך להידברות לבתי הספר העל יסודיים- פתיח
  • תכנית חינוך להידברות לבתי הספר העל יסודיים – התלמידים
  • תכנית חינוך להידברות לבתי הספר העל יסודיים- מורים והנהלה
  • תכנית חינוך להידברות לבתי הספר העל יסודיים- הורים
  • תכנית חינוך להידברות – כלל באי בית הספר
  • תכנית חינוך להידברות- נספח א': מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך
גישור בחינוך
יניב שוורצמן
  • ראשי
  • אודותנו
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • דף נחיתה
  • ראשי
  • אודותנו
  • יוטיוב
  • צור קשר
  • דף נחיתה
תכנית חינוך להידברות- נספח א': מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך
ראשי » כללי » תכנית חינוך להידברות- נספח א': מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך

תכנית חינוך להידברות- נספח א': מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך

מהו גישור ומדוע קריטי להטמיע אותו קודם כל במערכת החינוך? ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד, נקלעים לסיטואציות רבות של קונפליקטים בחיי היום יום שלהם, והם אינם מחזיקים בכלים הנכונים להתמודד איתם.

נספח א' – מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך?

גישור הנו הליך לפתרון סכסוכים, המבוסס על רצונם החופשי של הצדדים המעורבים בסכסוך, מאפשר להם דיאלוג מובנה ומודרך ושואף לפתרון שיהיה רווחי לכל הנוגעים בדבר (win-win, להבדיל מהגישה הרווחת של 'מנצח-מפסיד'). ההליך מתבצע בסיועו של מגשר שהוא צד שלישי ניטרלי שתפקידו לכוון ולעודד שיח נכון בין הצדדים.

קונפליקט הוא מצב טבעי אשר קורה בכל עת. אין מטרתנו למנוע קונפליקטים. להיפך. אנחנו סבורים שניתן להפיק מהם רבות אם מתמודדים איתם נכונה. קונפליקט שמנוהל נכון עשוי לשמש הזדמנות ללמידה ולצמיחה. הקונפליקט לכשעצמו אינו שלילי. התפיסה שלנו לגביו והאופן שבו אנו בוחרים להתמודד איתו עלולים לייצר תוצאות שליליות.

ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד, נקלעים לסיטואציות רבות של קונפליקטים בחיי היום יום שלהם, בינם לבין הוריהם, ילדיהם, אחיהם, מוריהם, תלמידיהם וחבריהם; והם אינם מחזיקים בכלים הנכונים להתמודד איתם. האינסטינק האנושי מכוון אותם לפתרונות מסוג Fight, Flight or Freez ואכן במקרים רבים צדדים לסכסוך, בורחים מהקונפליקט, מתעמתים (לעתים אף באלימות) או קופאים במקום מבלי יכולת להגיב. בסיטואציה כזו, תמיד יש צד שמפסיד (אם לא שני הצדדים). צורה כזו של התמודדות עם קונפליקטים יומיומיים מייצרת מתח רב וחוסר יציבות בחיי הפרט.

כמגשרים אנו סבורים שניתן וצריך ללמד כל אדם, שקונפליקטים לא חייבים להסתיים עם מנצח ומפסיד. שני הצדדים יכולים לנצח. אם הקונפליקט מנוהל תוך כדי הידברות תקינה, הפתרון שלו ייתן מענה לאינטרסים האמיתיים של הצדדים כך שאף אחד מהם לא 'יפסיד' דבר.

לדעתנו, על כל אדם באשר הוא, ללמוד את השפה הגישורית. זו שפה שיש לדברה ביומיום ובאופן שוטף, הרבה לפני שמגיעים לחדר המגשר.

מה צריך לעשות? ללמוד את השפה ולהפוך אותה לחלק אינהרנטי מהשיח. שפה זו מסייעת להתנהלות יומיומית נעימה בין אדם לחברו, למורו, לתלמידו, להוריו ולילדיו. שפה זו מסייעת בקיום שיח תקין ובונה גם במקרים של חילוקי דעות. שפה זו עשויה למנוע מסכסוך קטן להפוך לסכסוך גדול (אשר רבות מסתיים באלימות מילולית ופיזית, חרם, משטרה, בית משפט וכיוב'). שפת הגישור מסייעת לאנשים להשיג בדיוק את מה שהם רצו, בניקוי רעשי הרקע, בדרכי נועם והידברות.

למעבר לנספח ב' של התכנית – לחצו כאן

למעבר לתכנית חינוך להידברות לחטיבות הביניים – לחצו כאן

« פוסט קודם
פוסט הבא »
מה מעניין אותך ?
מוקד הארצי 24/7 077-5151333
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם
תשמרו על קשר
Facebook
ראה גם
תכנית חינוך להידברות- נספח א': מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך
כללי

תכנית חינוך להידברות- נספח א': מהו גישור ומדוע להטמיע אותו במערכת החינוך

חינוך להידברות לחטיבות הביניים
חטיבה

חינוך להידברות לחטיבות הביניים

פוסטים אחרונים
30 באוקטובר 2015 יניב שוורצמן

חינוך, אלימות, וסוד הגישור הנעלם

חינוך, אלימות, וסוד הגישור הנעלם מי בעד אלימות? אף אחד! 100% מהמשתתפים (ללא יוצא מהכלל) בכל פורום בו הועלתה השאלה,

8 ביולי 2015 יניב שוורצמן

"אמא, משעמם לי"

"אמא, משעמם לי" איך (בכל זאת) לשמור על איזון (ולא לאבד את השפיות...) טיפים להתנהלות הורית איכותית בתקופת החופש

כל הזכויות שמורות ליניב שוורצמן
גלילה לראש העמוד

דברו איתנו

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס